Preturi si concurenta
Practica economica demonstreaza ca nivelul pretului trebuie sa asigure producatorului recuperarea cheltuielilor si obtinerea unui profit de anumite dimensiuni corespunzatoare care sa-i permita achitarea obligatiilor in special fata de autoritatile publice si sistemul financiar si de credit, sa-i asigure propria dezvoltare, acumularea, capitalizarea.
Cheltuielile de productie si desfacere sunt reflectate in costuri. Evolutia costului si pretului au implicatii diferite asupra marimii profitului. Masa profitului este in raport direct proportional cu nivelul pretului si in raport invers proportional cu marimea costului. Pretul fundamentat pe cost trebuie sa puna in echilibru cererea si oferta de bunuri economice, sa reflecte conditiile de productie si desfacere. Preturile au la baza costurile, dar si costurile, la randul lor, se dimensioneaza si exprima cu ajutorul preturilor.
Analizand aceste aspecte, in conceptia autorilor, lucrarea de fata se adreseaza in primul rand studentilor din invatamantul economic, specialistilor din cercetare si productie interesati si, nu in ultimul rand, tuturor celor care se doresc promotorii unei activitati eficiente a firmelor din diverse domenii. - Autorii
Descrierea produsului
Practica economica demonstreaza ca nivelul pretului trebuie sa asigure producatorului recuperarea cheltuielilor si obtinerea unui profit de anumite dimensiuni corespunzatoare care sa-i permita achitarea obligatiilor in special fata de autoritatile publice si sistemul financiar si de credit, sa-i asigure propria dezvoltare, acumularea, capitalizarea.
Cheltuielile de productie si desfacere sunt reflectate in costuri. Evolutia costului si pretului au implicatii diferite asupra marimii profitului. Masa profitului este in raport direct proportional cu nivelul pretului si in raport invers proportional cu marimea costului. Pretul fundamentat pe cost trebuie sa puna in echilibru cererea si oferta de bunuri economice, sa reflecte conditiile de productie si desfacere. Preturile au la baza costurile, dar si costurile, la randul lor, se dimensioneaza si exprima cu ajutorul preturilor.
Analizand aceste aspecte, in conceptia autorilor, lucrarea de fata se adreseaza in primul rand studentilor din invatamantul economic, specialistilor din cercetare si productie interesati si, nu in ultimul rand, tuturor celor care se doresc promotorii unei activitati eficiente a firmelor din diverse domenii. - Autorii
Detaliile produsului
- Categoria: Marketing
- Autor: Roxana Ispas, Anca Bandoi
- Editura: UNIVERSITARIA CRAIOVA
- An aparitie: 2013 Afiseaza mai mult