headerdesktop pastitarg15apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile pastitarg15apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Targul Cadourilor de Pasti

-86%, -30%, -50%, -79%

TRANSPORT GRATUIT la peste 75 lei

Comanda acum!

Proiectarea continuturilor la clasa pregatitoare Partea II

De (autor): Cristina Botezatu

0
(0 review-uri)
Proiectarea continuturilor la clasa pregatitoare Partea II - Cristina Botezatu

Proiectarea continuturilor la clasa pregatitoare Partea II

De (autor): Cristina Botezatu

0
(0 review-uri)

Curriculum-ul pentru invatamantul primar, specific clasei pregatitoare, prin abordarea sa integrata, reprezinta o noutate in invatamantul romanesc, respecta principiul continuitatii intre nivelurile sistemului de invatamant si promoveaza invatarea in rezonanta cu profilul psihopedagogic si fizic al scolarului mic.

In clasa pregatitoare copilul invata, prin metode adecvate varstei, ceea ce ii este necesar pentru dezvoltarea armonioasa la aceasta etapa si pentru a face fata cu succes cerintelor scolare. La acest nivel de varsta, abordarea trebuie sa se bazeze pe cunoasterea sincretica, integrata, globala. Invatatorul urmareste sistematic realizarea de conexiuni intre toate disciplinele prevazute in schema orara, creand contexte semnificative de invatare pentru viata reala.

Programa fiecarei discipline ofera un parcurs curricular coerent, racordat la nevoile si preocuparile scolarilor mici si la nivel incepator de achizitie, in concordanta cu profilul de formare specific ciclului achizitiilor fundamentale. Se vizeaza atingerea competentelor generale, respectiv a celor specifice.

Competentele specifice sunt ale clasei pregatitoare, dar constituie in acelasi timp si etape in formarea competentelor generale prevazute pentru ciclul curricular al achizitiilor fundamentale.

Ghidul nostru se doreste a fi util actualilor, dar si viitorilor invatatori.

         Lucrarea prezinta aspecte concrete de proiectare didactica la clasa pregatitoare:

·        scheme orare,

·        modele de orar,

·        planificari calendaristice,

·        planificari secventiale pe unitati de invatare, abordate integrat.

 

Unitatea de invatare stimuleaza abordarea tematica a continuturilor invatarii, este o structura didactica si flexibila, coerenta in raport cu competentele specifice. Pentru a da semnificatie universului scolar, abordarea cea mai potrivita este cea organizata pe teme familiare, care au sens pentru copil. Anotimpurile, lumea animalelor, a povestilor, a jucariilor, familia sunt elemente relevante pentru contexte semnificative de invatare la aceasta varsta.

Continuturile apartin fiecarei discipline si vizeaza dezvoltarea competentelor specifice acesteia, prin utilizarea diferitelor activitati de invatare.

Competentele specifice sunt corelate cu exemple de activitati de invatare. Pentru realizarea competentelor specifice, sunt propuse diferite tipuri de activitati de invatare, care valorifica experienta concreta a elevului si pot fi integrate strategiilor didactice adecvate unor contexte de invatare variate. Intrucat fiecare programa scolara propune o oferta flexibila, cadrul didactic are posibilitatea de a modifica, a completa sau a inlocui activitatile de invatare, astfel incat acestea sa asigure un demers didactic adecvat situatiei concrete de la clasa.

Proiectarea continuturilor este conform „Planului-cadru de invatamant pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale – clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a” din Anexa 1 la O.M.E.C.T.S. nr 3654 din 29.03.2012, cat si programelor scolare pentru clasa pregatitoare, aprobate prin ordin al ministrului nr. 3656/29.03.2012.

Prin urmare, aspectele concrete prezentate in acest indrumator constituie un model, o sugestie, avand in vedere ca proiectarea didactica este un autentic act de creatie in care se reflecta personalitatea si creativitatea invatatorului.

Speram ca lucrarea noastra sa fie de un real folos in proiectarea cat mai eficienta a continuturilor specifice clasei pregatitoare, in lumina noilor cerinte ce rezulta din Curriculumul National pentru Invatamantul primar adoptat de Ministerul Educatiei Nationale..

Autoarele

 

CUPRINS

 

 

Argument...................................................................................................3

                        Proiectarea integrata a unitatilor tematice

·         Bucurii de iarna ( saptamana  XIV)............................................................7

·         In lumea celor care nu cuvanta ( saptamanile XV, XVI, XVII, XVIII ) .......15

·         Povestile copilariei ( saptamanile XIX, XX, XXI, XXII ) ...........................49

·         Primavara, bine ai venit ! ( saptamanile XXIII, XXIV, XXV, XXVI ) ...........82

·         Despre meserii ( saptamanile XXVII, XXVIII, XXIX ) .............................114

·         Jocuri si jucarii ( saptamanile XXX, XXXI, XXXII ) .................................134

·         A sosit vacanta ! ( saptamanile XXXIII, XXXIV ) ....................................156

 

Citeste mai mult

29.43Lei

29.43Lei

Primesti 29 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

Curriculum-ul pentru invatamantul primar, specific clasei pregatitoare, prin abordarea sa integrata, reprezinta o noutate in invatamantul romanesc, respecta principiul continuitatii intre nivelurile sistemului de invatamant si promoveaza invatarea in rezonanta cu profilul psihopedagogic si fizic al scolarului mic.

In clasa pregatitoare copilul invata, prin metode adecvate varstei, ceea ce ii este necesar pentru dezvoltarea armonioasa la aceasta etapa si pentru a face fata cu succes cerintelor scolare. La acest nivel de varsta, abordarea trebuie sa se bazeze pe cunoasterea sincretica, integrata, globala. Invatatorul urmareste sistematic realizarea de conexiuni intre toate disciplinele prevazute in schema orara, creand contexte semnificative de invatare pentru viata reala.

Programa fiecarei discipline ofera un parcurs curricular coerent, racordat la nevoile si preocuparile scolarilor mici si la nivel incepator de achizitie, in concordanta cu profilul de formare specific ciclului achizitiilor fundamentale. Se vizeaza atingerea competentelor generale, respectiv a celor specifice.

Competentele specifice sunt ale clasei pregatitoare, dar constituie in acelasi timp si etape in formarea competentelor generale prevazute pentru ciclul curricular al achizitiilor fundamentale.

Ghidul nostru se doreste a fi util actualilor, dar si viitorilor invatatori.

         Lucrarea prezinta aspecte concrete de proiectare didactica la clasa pregatitoare:

·        scheme orare,

·        modele de orar,

·        planificari calendaristice,

·        planificari secventiale pe unitati de invatare, abordate integrat.

 

Unitatea de invatare stimuleaza abordarea tematica a continuturilor invatarii, este o structura didactica si flexibila, coerenta in raport cu competentele specifice. Pentru a da semnificatie universului scolar, abordarea cea mai potrivita este cea organizata pe teme familiare, care au sens pentru copil. Anotimpurile, lumea animalelor, a povestilor, a jucariilor, familia sunt elemente relevante pentru contexte semnificative de invatare la aceasta varsta.

Continuturile apartin fiecarei discipline si vizeaza dezvoltarea competentelor specifice acesteia, prin utilizarea diferitelor activitati de invatare.

Competentele specifice sunt corelate cu exemple de activitati de invatare. Pentru realizarea competentelor specifice, sunt propuse diferite tipuri de activitati de invatare, care valorifica experienta concreta a elevului si pot fi integrate strategiilor didactice adecvate unor contexte de invatare variate. Intrucat fiecare programa scolara propune o oferta flexibila, cadrul didactic are posibilitatea de a modifica, a completa sau a inlocui activitatile de invatare, astfel incat acestea sa asigure un demers didactic adecvat situatiei concrete de la clasa.

Proiectarea continuturilor este conform „Planului-cadru de invatamant pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale – clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a” din Anexa 1 la O.M.E.C.T.S. nr 3654 din 29.03.2012, cat si programelor scolare pentru clasa pregatitoare, aprobate prin ordin al ministrului nr. 3656/29.03.2012.

Prin urmare, aspectele concrete prezentate in acest indrumator constituie un model, o sugestie, avand in vedere ca proiectarea didactica este un autentic act de creatie in care se reflecta personalitatea si creativitatea invatatorului.

Speram ca lucrarea noastra sa fie de un real folos in proiectarea cat mai eficienta a continuturilor specifice clasei pregatitoare, in lumina noilor cerinte ce rezulta din Curriculumul National pentru Invatamantul primar adoptat de Ministerul Educatiei Nationale..

Autoarele

 

CUPRINS

 

 

Argument...................................................................................................3

                        Proiectarea integrata a unitatilor tematice

·         Bucurii de iarna ( saptamana  XIV)............................................................7

·         In lumea celor care nu cuvanta ( saptamanile XV, XVI, XVII, XVIII ) .......15

·         Povestile copilariei ( saptamanile XIX, XX, XXI, XXII ) ...........................49

·         Primavara, bine ai venit ! ( saptamanile XXIII, XXIV, XXV, XXVI ) ...........82

·         Despre meserii ( saptamanile XXVII, XXVIII, XXIX ) .............................114

·         Jocuri si jucarii ( saptamanile XXX, XXXI, XXXII ) .................................134

·         A sosit vacanta ! ( saptamanile XXXIII, XXXIV ) ....................................156

 

Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one