Countdown header img desk

Povesti si Jocuri de la Iepuras

-50% -20% -67% -45% -10%

Carti, Jocuri, Children's Books, Accesorii

Alege CADOUL cel mai coconas!

Romania - Transfagarasan

De (autor): Ionut Popa

(0 review-uri)
Romania - Transfagarasan - Ionut Popa

Romania - Transfagarasan

De (autor): Ionut Popa

(0 review-uri)
Prima data am parcurs traseul sinuos al Transfa-anului, copil fiind, prin anii '80 ai veacului trecut, putin timp dupa inaugurarea sa. Fara parapetii de ectie de acum si cu o sumedenie de stanci cazute sosea, am reusit sa ajungem, cu inima cat un purice, sus la Balea. In afara de serpentinele ametitoare Si peisajul fabulos al caldarii glaciare, pastrez de atunci dar perfect conturata dorinta de a reveni. Si am tot revenit, urmand parca hipnotizat, acelasi traseu dinCartisoara, pe langa Cabana Balea Cascada, pana sus, increierui muntelui, pentru ca apoi sa cobor spre Vidraru Incarcat de frumos, senin si impacat cu zarile. Intai cu masina unor prieteni, la inceputul anilor 2000. Apoi, pe bicicleta, in 2004, si din nou in 2006 si 2012, cu masina.
Am urcat cele peste 1.400 de trepte de la Poenari, am facut baie in lacul Budeasa, am vizitat toate hidro-centralele dintre Curtea de Arges si Pitesti, am urcat in saua Capra si am coborat apoi la lacul Capra din caldarea Balea, am urcat pe Vanatarea lui Buteanu, am innoptat la Cartisoara, am baut un ceai fierbinte la Balea Cascada si am inotat in Lacul Vidraru. Am inconjurat Manastirea Argesului si m-am recules in Palatul Episcopal, am pasit pe fanul proaspat cosit de la Curtea Domneasca, am baut apa din cascada Capra si am fost latrat de cainii ciobanilor sub Muntele Buda; am prins, cu mana, pastravi la Vama Cucului si am urcat pe langa bicicleta ultimii trei kilometri pana la Balea Lac pentru ca ceata era atat de deasa incat masinile cu farurile aprinse se vedeau la maxim doi metri; am ridicat oameni de zapada pe platoul de sub Masivul Ghitu si am facut un foc de tabara langa Cabana Cumpana. Pentru mine, Transfagarasanul este cel mai frumos traseu din Romania!
Tocmai pentru ca acest loc este unic, magic, de neuitat, mi-as dori ca de el sa se bucure cat mai multi turisti. Acest ghid este o invitatie.
Autorul

Fragment:

" Casa Goanga
Petre stefanescu Goanga s-a nascut Ia Braila în 1902. A fost un apreciat bariton, cantaret de opera si pedagog, ce si-a desavarsit studiile muzicale la Paris si care a urcat pe numeroase scene europene.
Casa Goanga din Curte de Arges este, de fap locuinta bunicilor sai. Ridicata în sec. al XVII-lea aceasta casa de pe str. Viorelelor nr. 1 a avut statu de muzeu între anii 196 si 1972, gazduind Biblioteca Oraseneasca. Astazi vegheata de o statuie a lui Vlaicu Voda plasata într-o piateta destul de aglome-rata, Casa Goanga se pier-de în agitatia cotidiana. La parterul casei, astazi proprietate particulara, deci nevizitabila, se afla un foarte bine aprovizionat magazin de suveniruri si o statie de taxiuri. "
Citeste mai mult

20.00Lei

Primesti 20 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Autorul

Fragment:

" Casa Goanga
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.