Schita

De (autor): Rachel Cusk

4
(1 reviews)
Schita - Rachel Cusk
Rasfoieste

Schita

De (autor): Rachel Cusk

4
(1 reviews)
Un barbat si o femeie stau alaturi in avion. Incep sa vorbeasca - despre destinatie, despre carierele si despre familiile lor. Dau glas propriilor mahniri, discuta despre tragedii de familie, analizeaza casnicii si divorturi. Intre cei doi straini se stabileste o oarecare intimitate, pe masura ce compara imaginea pe care o are fiecare despre propria viata.
 
Schita este un roman alcatuit din zece conversatii. Sobru si lucid, urmareste parcursul unei autoare de romane care preda scrierea creativa la o universitate din Atena, intr-o vara sufocant de calduroasa. La cina, se intalneste cu alti scriitori invitati. Merge sa inoate in Marea Ionica, impreuna cu vecinul ei de scaun din avion. Isi antreneaza studentii in exercitii literare. Oamenii pe care ii cunoaste vorbesc cu dezinvoltura despre ei: despre fanteziile lor, despre anxietati, despre teoriile lor preferate, despre regrete si nostalgii. Iar aceste destainuiri permit schitarea prin contrast a portretului naratoarei, un portret al femeii care invata sa faca fata unei mari pierderi.
 
Schita nu se concentreaza pe actiune, si totusi capteaza atentia prin luciditatea cu care ne face constienti de felul in care ne iubim si ne parasim, de ceea ce inseamna cu adevarat sa-i asculti pe ceilalti... Putine se intampla in Schita, dar pare ca se intampla totul... - The New York Times
 
I se cuvin omagii inteligentei si stilatei Rachel Cusk. Romanul ei, Schita, este construit cu finete si este fascinant, atat la suprafata, cat si in profunzime. - The Guardian
 
Acest roman te hipnotizeaza... Schita este ceva special. Lumea lui este osmotica si se continua in lumea noastra, dar nu din motivele la care ne-am putea astepta. - The New Yorker
 
Rachel Cusk s-a nascut in 1967 si este autoarea mai multor romane: Saving Agnes (1993), care a castigar Whitbread Award pentru roman de debut, The Temporary (1995), The Country Life (1997), castigator al Somerset Maugham Award, The Lucky Ones (2003), finalist la Whitbread Novel Award, In the Fold (2005), Arlington Park (2006), finalist la Orange Prize, The Bradshaw Variations (2009), Schita (Outline, 2014), Transit (2016) si Kudos (2018). A scris si o piesa de teatru, Medea (2015), si mai multe carti de nonfictiune: A Life's Work (2001), The Last Supper (2009), Aftermath (2012) si Coventry (2019). In 2003 a figurat pe lista cu Cei mai buni tineri romancieri intocmita de revista Granta.

Citeste toate volumele trilogiei:
Schita
Tranzitie
Excelenta


Fragment din volumul "Schita" de Rachel Cusk:
 
"Vecinul meu de scaun s-a intors iar spre mine si m-a intrebat ce motive profesionale anume ma duceau la Atena. Pentru a doua oara am simtit efortul constient al intrebarii lui, de parca se antrenase in recuperarea obiectelor care-i scapau printre degete. Mi-am adus aminte cum, cand erau mici de tot, copiii mei obisnuiau sa lase sa cada, din scaunelul lor inalt, diverse obiecte, doar ca sa le vada aterizand pe podea - o activitate la fel de incantatoare pentru ei pe cat de teribile ii erau consecintele. Se uitau in jos la obiectul cazut - un biscuit pe jumatate mancat sau o minge din plastic - si deveneau din ce in ce mai agitati din cauza ca nu se mai intorcea la ei. In cele din urma incepeau sa, planga, iar de cele mai multe ori obiectul revenea la ei, dupa cum puteau sa constate. Intotdeauna m-a surprins faptul ca reactia lor la acest sir de intamplari era sa-l repete: imediat ce obiectul le poposea in maini, il lasau din nou sa cada, aplecandu-se peste margine pentru a-l privi. Incantarea lor nu palea niciodata, dupa cum nu palea nici supararea dupa aceea. Intotdeauna ma asteptam ca, la un moment dat, sa-si dea seama ca supararea nu era necesara si sa renunte la ea, dar niciodata nu renuntau. Amintirea suferintei nu avea nici un efect asupra lucrurilor pe care alegeau sa le faca; dimpotriva, ii indemna sa le repete, fiindca suferinta era magia care facea obiectul sa vina inapoi si oferea o noua sansa incantarii de a-l lasa sa cada. Daca as fi refuzat sa li-l dau inapoi prima oara, banuiesc ca ar fi invatat o cu totul alta lectie, desi nu sunt sigura care anume ar fi fost aceea.
I-am spus ca sunt scriitoare si ca urma sa stau la Atena doua zile, predand un curs la scoala de vara de acolo. Cursul, intitulat „Cum sa scrii", era sustinut de mai multi scriitori si, cum nu exista un singur mod de a scrie, banuiam ca elevii urmau sa primeasca sfaturi contradictorii. In majoritate, acestia erau greci, asa mi se spusese, desi limba cursului era engleza. Unii se aratasera sceptici, insa eu nu vazusem nimic nelalocul lui. Elevii puteau scrie in ce limba doreau, pentru mine nu avea nici o importanta. Uneori, am spus, pierderea unei tranzitii devine castigul simplitatii. Predarea era doar o modalitate de castigare a existentei, am continuat.”
Citeste mai mult

-20%

31.92Lei

39.90 Lei

Sau 3192 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Descrierea produsului

Un barbat si o femeie stau alaturi in avion. Incep sa vorbeasca - despre destinatie, despre carierele si despre familiile lor. Dau glas propriilor mahniri, discuta despre tragedii de familie, analizeaza casnicii si divorturi. Intre cei doi straini se stabileste o oarecare intimitate, pe masura ce compara imaginea pe care o are fiecare despre propria viata.
 
Schita este un roman alcatuit din zece conversatii. Sobru si lucid, urmareste parcursul unei autoare de romane care preda scrierea creativa la o universitate din Atena, intr-o vara sufocant de calduroasa. La cina, se intalneste cu alti scriitori invitati. Merge sa inoate in Marea Ionica, impreuna cu vecinul ei de scaun din avion. Isi antreneaza studentii in exercitii literare. Oamenii pe care ii cunoaste vorbesc cu dezinvoltura despre ei: despre fanteziile lor, despre anxietati, despre teoriile lor preferate, despre regrete si nostalgii. Iar aceste destainuiri permit schitarea prin contrast a portretului naratoarei, un portret al femeii care invata sa faca fata unei mari pierderi.
 
Schita nu se concentreaza pe actiune, si totusi capteaza atentia prin luciditatea cu care ne face constienti de felul in care ne iubim si ne parasim, de ceea ce inseamna cu adevarat sa-i asculti pe ceilalti... Putine se intampla in Schita, dar pare ca se intampla totul... - The New York Times
 
I se cuvin omagii inteligentei si stilatei Rachel Cusk. Romanul ei, Schita, este construit cu finete si este fascinant, atat la suprafata, cat si in profunzime. - The Guardian
 
Acest roman te hipnotizeaza... Schita este ceva special. Lumea lui este osmotica si se continua in lumea noastra, dar nu din motivele la care ne-am putea astepta. - The New Yorker
 
Rachel Cusk s-a nascut in 1967 si este autoarea mai multor romane: Saving Agnes (1993), care a castigar Whitbread Award pentru roman de debut, The Temporary (1995), The Country Life (1997), castigator al Somerset Maugham Award, The Lucky Ones (2003), finalist la Whitbread Novel Award, In the Fold (2005), Arlington Park (2006), finalist la Orange Prize, The Bradshaw Variations (2009), Schita (Outline, 2014), Transit (2016) si Kudos (2018). A scris si o piesa de teatru, Medea (2015), si mai multe carti de nonfictiune: A Life's Work (2001), The Last Supper (2009), Aftermath (2012) si Coventry (2019). In 2003 a figurat pe lista cu Cei mai buni tineri romancieri intocmita de revista Granta.

Citeste toate volumele trilogiei:
Schita
Tranzitie
Excelenta


Fragment din volumul "Schita" de Rachel Cusk:
 
"Vecinul meu de scaun s-a intors iar spre mine si m-a intrebat ce motive profesionale anume ma duceau la Atena. Pentru a doua oara am simtit efortul constient al intrebarii lui, de parca se antrenase in recuperarea obiectelor care-i scapau printre degete. Mi-am adus aminte cum, cand erau mici de tot, copiii mei obisnuiau sa lase sa cada, din scaunelul lor inalt, diverse obiecte, doar ca sa le vada aterizand pe podea - o activitate la fel de incantatoare pentru ei pe cat de teribile ii erau consecintele. Se uitau in jos la obiectul cazut - un biscuit pe jumatate mancat sau o minge din plastic - si deveneau din ce in ce mai agitati din cauza ca nu se mai intorcea la ei. In cele din urma incepeau sa, planga, iar de cele mai multe ori obiectul revenea la ei, dupa cum puteau sa constate. Intotdeauna m-a surprins faptul ca reactia lor la acest sir de intamplari era sa-l repete: imediat ce obiectul le poposea in maini, il lasau din nou sa cada, aplecandu-se peste margine pentru a-l privi. Incantarea lor nu palea niciodata, dupa cum nu palea nici supararea dupa aceea. Intotdeauna ma asteptam ca, la un moment dat, sa-si dea seama ca supararea nu era necesara si sa renunte la ea, dar niciodata nu renuntau. Amintirea suferintei nu avea nici un efect asupra lucrurilor pe care alegeau sa le faca; dimpotriva, ii indemna sa le repete, fiindca suferinta era magia care facea obiectul sa vina inapoi si oferea o noua sansa incantarii de a-l lasa sa cada. Daca as fi refuzat sa li-l dau inapoi prima oara, banuiesc ca ar fi invatat o cu totul alta lectie, desi nu sunt sigura care anume ar fi fost aceea.
I-am spus ca sunt scriitoare si ca urma sa stau la Atena doua zile, predand un curs la scoala de vara de acolo. Cursul, intitulat „Cum sa scrii", era sustinut de mai multi scriitori si, cum nu exista un singur mod de a scrie, banuiam ca elevii urmau sa primeasca sfaturi contradictorii. In majoritate, acestia erau greci, asa mi se spusese, desi limba cursului era engleza. Unii se aratasera sceptici, insa eu nu vazusem nimic nelalocul lui. Elevii puteau scrie in ce limba doreau, pentru mine nu avea nici o importanta. Uneori, am spus, pierderea unei tranzitii devine castigul simplitatii. Predarea era doar o modalitate de castigare a existentei, am continuat.”
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De acelasi autor

De pe acelasi raft

Rating general al produsului

5 stele
0
4 stele
1
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

O succesiune de zece intalniri ale eroinei, cu persoane diferite, in timpul unei sesiuni de "creative writing" in Atena. Nu se intampla nimic semnificativ, doar dezvaluiri ale unor probleme personale ale acestora, marunte pentru oricine altcineva in afara lor, dar creionand, in final, o schita de portret al eroinei.
  • Like review icon 0
  • Add comments

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one