headerdesktop transpgratuittimer04dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile transpgratuittimer04dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Livrare: 0 lei

3-4 decembrie

❤️ transport gratuit ❤️

la orice comanda in Romania 🚚
Scoli care invata. A cincea disciplina aplicata in educatie

Celebru teoretician al managementului organizational, Peter Senge foloseste tot ceea ce a invatat din lumea afacerilor, pentru a optimiza domeniul invatamantului si al politicilor educationale. Plecand de la modelul celor "cinci discipline" esentiale pentru schimbarea la nivel organizational (maiestria personala, viziunea impartasita, modelele mentale, invatarea in echipa si gandirea sistemica), Senge si colegii sai diagnosticheaza mai intai stadiul la care se afla sistemul educational occidental, ramas in urma, la nivelul erei industriale, si neacordat la nevoile actualei societati informationale. Cartea propune mai departe o serie de abordari novatarea pentru politicile educationale, avand ca repere predarea individualizata, adaptarea curriculei la contextul local si regional si renuntarea la didactica axata pe memorare si teste standardizate. In esenta, scolile sunt vazute ca niste sisteme vii (si nu ca niste masinarii), a caror supravietuire depinde de felul in care profesorii, directorii, inspectorii, elevii si parintii lor, dar si administratiile locale izbutesc sa colaboreze si sa se adapteze la transformarile socio-economice din jurul lor. 

Peter Senge, coordonator principal al acestui volum, conferentiaza pe teme de leadership si sustenabilitate la Massachusetts Institute of Technology si este fondatorul Societatii pentru Invatare Organizationala.

Traducere din limba franceza de Zinaida Mahu.
 
Fragment din cartea "Scoli care invata" de Peter Senge:
 
"Profesorii ca arhitecti ai mediului de invatare
Toti profesorii au momente in care fac un pas in spate si isi spun: "Da, in asta consta de fapt predarea. Ceva a mers bine astazi. As vrea sa stiu ce anume!" Daca a fost un subiect interesant din programa scolara sau o activitate care a generat discutii, ar putea fi capabili sa repete acea experienta. Totusi, ei simt adesea ca aceasta nu va mai putea fi repetata.
Totusi, lectiile pot fi proiectate pentru a aduce cu regularitate invataceii la o stare de "flux natural". In aceasta consta valoarea exercitiilor care dezvolta abilitatile de reflectie si investigare, a instrumentelor care promoveaza intelegerea sistemelor si a alocarii timpului pentru concentrarea explicita asupra aspiratiilor si colaborarii. Cum ceea ce se intampla in sala de clasa este un produs primar al modurilor in care oamenii gandesc si interactioneaza, atunci metodele care cresc calitatea gandirii si a interactiunii pot oferi o semnificatie mai profunda pentru tot ceea ce se intampla in sala de clasa.
Intr-o clasa a patra de la scoala primara numarul 116 din New York, de exemplu, un grup de copii cu asa-numite "dificultati la citire" discuta intr-un cerc. Ei nu doar papagalicesc ceea ce cred ca vrea sa auda invatatoarea; nici nu alearga prin sala, incapabili sa stea cuminti. Ei discuta semnificatia unei carti. "De obicei sunt de acord cu tine", spune un elev altui coleg. "Dar astazi nu sunt." O eleva o intreaba pe alta: "Cand spui ca este o etapa noua, cum ai numi acea etapa?" In alta sala din aceeasi scoala, un copil de cinci ani din clasa pregatitoare spune ca vrea sa vina cu o remarca in "continuarea fireasca" a comentariului facut de un  alt coleg. Acest tip de softisticare conversationala (si literara) nu se intampla mod natural. Ea apare ca rezultat al proiectarii si implementarii intensive a noilor practici conversationale in sala de clasa."
Citește mai mult

-84%

transport gratuit

PRP: 95.00 Lei

!

Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.

15.54Lei

15.54Lei

95.00 Lei

Primești 15 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

Indisponibil

Descrierea produsului

Scoli care invata. A cincea disciplina aplicata in educatie

Celebru teoretician al managementului organizational, Peter Senge foloseste tot ceea ce a invatat din lumea afacerilor, pentru a optimiza domeniul invatamantului si al politicilor educationale. Plecand de la modelul celor "cinci discipline" esentiale pentru schimbarea la nivel organizational (maiestria personala, viziunea impartasita, modelele mentale, invatarea in echipa si gandirea sistemica), Senge si colegii sai diagnosticheaza mai intai stadiul la care se afla sistemul educational occidental, ramas in urma, la nivelul erei industriale, si neacordat la nevoile actualei societati informationale. Cartea propune mai departe o serie de abordari novatarea pentru politicile educationale, avand ca repere predarea individualizata, adaptarea curriculei la contextul local si regional si renuntarea la didactica axata pe memorare si teste standardizate. In esenta, scolile sunt vazute ca niste sisteme vii (si nu ca niste masinarii), a caror supravietuire depinde de felul in care profesorii, directorii, inspectorii, elevii si parintii lor, dar si administratiile locale izbutesc sa colaboreze si sa se adapteze la transformarile socio-economice din jurul lor. 

Peter Senge, coordonator principal al acestui volum, conferentiaza pe teme de leadership si sustenabilitate la Massachusetts Institute of Technology si este fondatorul Societatii pentru Invatare Organizationala.

Traducere din limba franceza de Zinaida Mahu.
 
Fragment din cartea "Scoli care invata" de Peter Senge:
 
"Profesorii ca arhitecti ai mediului de invatare
Toti profesorii au momente in care fac un pas in spate si isi spun: "Da, in asta consta de fapt predarea. Ceva a mers bine astazi. As vrea sa stiu ce anume!" Daca a fost un subiect interesant din programa scolara sau o activitate care a generat discutii, ar putea fi capabili sa repete acea experienta. Totusi, ei simt adesea ca aceasta nu va mai putea fi repetata.
Totusi, lectiile pot fi proiectate pentru a aduce cu regularitate invataceii la o stare de "flux natural". In aceasta consta valoarea exercitiilor care dezvolta abilitatile de reflectie si investigare, a instrumentelor care promoveaza intelegerea sistemelor si a alocarii timpului pentru concentrarea explicita asupra aspiratiilor si colaborarii. Cum ceea ce se intampla in sala de clasa este un produs primar al modurilor in care oamenii gandesc si interactioneaza, atunci metodele care cresc calitatea gandirii si a interactiunii pot oferi o semnificatie mai profunda pentru tot ceea ce se intampla in sala de clasa.
Intr-o clasa a patra de la scoala primara numarul 116 din New York, de exemplu, un grup de copii cu asa-numite "dificultati la citire" discuta intr-un cerc. Ei nu doar papagalicesc ceea ce cred ca vrea sa auda invatatoarea; nici nu alearga prin sala, incapabili sa stea cuminti. Ei discuta semnificatia unei carti. "De obicei sunt de acord cu tine", spune un elev altui coleg. "Dar astazi nu sunt." O eleva o intreaba pe alta: "Cand spui ca este o etapa noua, cum ai numi acea etapa?" In alta sala din aceeasi scoala, un copil de cinci ani din clasa pregatitoare spune ca vrea sa vina cu o remarca in "continuarea fireasca" a comentariului facut de un  alt coleg. Acest tip de softisticare conversationala (si literara) nu se intampla mod natural. Ea apare ca rezultat al proiectarii si implementarii intensive a noilor practici conversationale in sala de clasa."
Citește mai mult

De același autor

Rating general al produsului

5 stele
14
4 stele
1
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Mihai Constantin20 10/10/2024 15:00
Pentru pedagogi cu răbdare care vor sa ofere mai mult decât fisa postului
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
HICIU MARIA-ALINA 12/07/2024 19:36
green icon awesome check Achiziție verificată
Recomand cu încredere!
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
CorinaCosteaa 10/04/2024 13:19
green icon awesome check Achiziție verificată
O carte interesantă, conține multe idei utile.
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Cititorul 92B219 29/03/2024 11:56
green icon awesome check Achiziție verificată
Sunt foarte multumita.
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Neacșu Cristina 17/03/2024 23:07
green icon awesome check Achiziție verificată
Am cumpărat cartea din curiozitate, și mi-am dat seama că intuiția nu m-a înșelat,atunci când am rasfoit-o.Sunt informații valoroase ,mai ales pentru cadrele didactice. Mulțumesc.
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Stiuj-Vatamanu Loredana 15/03/2024 14:26
green icon awesome check Achiziție verificată
o lectură obligatorie pentru orice profesor!
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Condrea alina3 04/03/2024 19:08
green icon awesome check Achiziție verificată
la prima impresie...o carte care se citeste usor, are o fluenta si o abordare moderna.
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Diana J. 22/02/2024 21:38
green icon awesome check Achiziție verificată
Deși multe dintre valențele psihopedagogice și pedagogice nu se regăsesc/nu se aplică în contextul educației românești, cartea are o valoare didactică importantă; și dacă doar răsfoiești puțin prin ea rămâi cu poveștile contribuabilor ghidului și cu pași practici și aplicabili educativi.
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
ralucamilitaru 27/01/2024 15:28
green icon awesome check Achiziție verificată
Este o abordare non-conformista a conținutului cu valente psiho-pedagogice, conținut adaptat zilelor noastre și centrat în jurul experientei din perspectiva elevului contemporan.
Arată mai mult
  • Like review icon 2
  • Add comments
Buta Corina2 25/01/2024 11:46
green icon awesome check Achiziție verificată
Foarte interesante idei
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

10 din 15 de rezultate

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo