Biblia ingrijirii tenului. Ghidul tau onest pentru o piele minunata - Dr. Anjali Mahto

O carte mult asteptata, un fenomen in lumea skincare si un bestseller international. Ma bucur mult ca am putut sa o achizitionez tradusa in limba romana.

2021-08-19 12:00:06

1

Circe - Madeline Miller

Circe - Madeline Miller

„Circe” este un roman care mi-a deschis portile catre un nou gen literar. Lectura acestei carti a fost o placere nemarginita. De atunci am citit, pentru a cauta aceeasi atmosfera, „Cantul lui Ahile”, „Penelopiada” si mi-am cumparat atat seria lui Stephen Fry (Eroii, Mythos si Troia), cat si cartea „Tacerea femeilor”, pe care abia astept sa le citesc.
Dupa cum se vede, „Circe” a avut o influenta aparte asupra mea, in sensul in care mi-a dezvoltat un nou apetit pentru mitologia greaca si pentru reinterpretarile acesteia.
O delicatesa aparte, cu fiica titanului Helios si a unei nimfe, in rol principal, fara talente deosebite, dar care indura umilinte nesfarsite si un exil de sute de ani cu stoicism si istetime.
O carte pe care o recomand oricui duce dorul atat de carti fantasy epice, cat si de extraordinarele mituri grecesti.

2021-08-18 03:00:06

0

eBook Cantul lui Ahile - Madeline Miller

Un roman excelent! Eu l-am citit in format fizic, in limba engleza si imi pare foarte rau ca nu il pot achizitiona si in limba romana. Citisem Circe inainte si mi-am dorit sa vad cum abordeaza Miller si legenda marelui erou al Greciei Antice, Ahile. Sunt impresionata de perspectiva, de curajul scriitoarei de a incerca ceva nou si de superba poveste de iubire descrisa de aceasta. Un roman de neratat, il recomand pentru lecturi linistite pe plaja, pentru un vibe mediteraneean.

2021-07-21 10:00:11

1

Piranesi - Susanna Clarke

Piranesi - Susanna Clarke

Un roman care m-a transportat in labirintul de camere infinite si mi-a pictat in memorie pentru totdeauna inaltele si solemnele statui de marmura, atat de intelepte si infricosatoare. Piranesi m-a luat prin surprindere, parte pentru ca nu citisem macar descrierea cartii (m-am indragostit de titlu si coperta), parte fiindca nu ii ghicisem genul inainte de achizitionare - subiect care ramane, pentru mine, deschis (nuu as stii daca sa fie incadrata ca fantasy sau thriller, roman politist sau psihologic). Am citit, insa, putin despre autoare pe blogul Nemira, de unde am descoperit ca, inainte de pandemie, aceasta a fost izolata ani la rand in casa sa, din cauza unor probleme de sanatate. Am fost curioasa ce impact ar putea sa aiba o astfel de experienta asupra unui scriitor. Si impactul a fost acela ca a reusit sa transmita cu o frumusete dezarmanta un sentiment al singuratatii acceptate. Stoicismul si naivitatea lui Piranesi, foamea prin care absoarbe sublimul Casei/Lumii in care traieste, increderea oarba pe care o are fata de singurul om de pe lume pe langa el, pe care il accepta implicit ca prieten si partener, dar si modul prin care accepta un soi de relatie divina cu fortele casei, te lasa cu un calm si o seninatate imprumutate din puterea de caracter al acestui personaj atat de unic. Romanul este usor psihologic, asezat cu tandrete intr-un backgroung fantasy in care enorma Casa este inundata periodic de ocean, si picurat cu elemente de thriller. Oaza lui Piranesi se sfarama precum un castel de nisip pe masura ce o a treia persoana intra in actiune. De la sperantele lui Piranesi ca un om cu numarul 16 sa apara in Casa (traiau el si Omul celalalt in Casa, iar Piranesi avea in grija scheletele altor 13 oameni, concluzia fiind ca pe lume au trait, la un moment dat, cu tot cu el si prietenul sau, 15 oameni) ajungem la disperata evitare a acestui Strain care ameninta sa-l innebuneasca pe protagonist. Nu voi face spoilere, dar voi mentiona ca romanul se bucura de un simt al umorului extrem de subtil si cu adevarat delicios. Modurile diferite prin care Susanna Clarke ii da voce personajului sau sunt dovada a unui maestru povestitor. Blandetea lui Piranesi si bunatatea sa razbat prin paginile cartii, iar finalul este cu adevarat perfect. O recomand cu toata inima. Cu Piranesi m-am reindragostit de lectura, m-am reconectat cu imaginatia mea. Am facut un salt de incredere bazandu-ma doar pe un titlu si o coperta superba si am fost rasplatita cu o capodopera.

2021-02-25 03:00:01

0

Exalare - Ted Chiang

Exalare - Ted Chiang

Ma asteptam deja la ceva nou cu fiecare povestire din "Exalare", fiindca volumul precedent al lui Chiang, "Povestea vietii tale" m-a surprins si ea la fiecare pas. Si cu toate astea asteptarile deja aflate pe culmi mi-au fost depasite.
Povestirea care si-a imprumutat numele si titluluui acestui volum este de o frumusete fascinanta prin simplitatea sa. In doar cateva pagini, autorul reuseste sa contureze un univers unic, sa te ajute sa il intelegi, ca mai apoi sa ajungi la fel de natural precum autorul insusi la concluziile finale.
Doresc sa nu fac spoilere, asa ca ma abtin sa intru in detalii.
Daca iti place SF-ul filosofic (asa cum imi place mie sa consider ca este si "Odiseea spatiala" a lui Clarke, de exemplu), SF-ul care are o substanta dincolo de extraordinarul imaginat aproape grafic, de design, al unei lumi extratereste, care se joaca in principal cu timpul si conceptele sale din fizica, SF-ul care se "abtine" de la a te fura cu actiune si care alege asumat sa iti schimbe doar perspectiva prin universul creat, "Exalare" este pentru tine.
O colectie de povestiri pe care o recomand spre "rumegare". Se poate reveni de nenumarate ori pe fiecare poveste, pentru a descoperi noi si noi intelesuri.
O capodopera tacuta si sublima.

2020-10-20 09:54:15

0

Sa nu ma parasesti - Kazuo Ishiguro

Sa nu ma parasesti - Kazuo Ishiguro

"Sa nu ma parasesti/ Never let me go" este, poate, cea mai sensibila distopie scrisa vreodata. Ishiguro picteaza pas cu pas o societate stranie, povestita din perspectiva unei foste eleve de la Hailsham, Kathy H. Atentie! Spoilere! Daca vrei sa citesti cartea fara sa stii subiectul acesteia, recomand sa sari chiar peste descrierea cartii. Ca un film care iti prezinta mici bucatele de puzzle inca de la inceputul naratiunii, romanul ajunge foarte lin la versiunea stranie a societatii britanice imaginate de autor. De o tristete care incorporeaza frumosul, romanul este si o istorie alternativa. Calmul, serenitatea personajului principal care povesteste traumele psihologice prin care a trecut si traumele fizice ale prietenilor sai, sunt in profund contrast cu situatia in care aceasta se afla. Acesti ani '90 sunt marcati de avansarea tehnologiei si a posibilitatii crearii de clone ca "banci de organe" pentru cetatenii "normali". Crescuti fara a li se spune exact ce sunt si care le este scopul, acesti copii, pictati de amintirile lui Kathy, traiesc in scoala Hailsham si sunt nevoiti sa se comporte intr-un anumit fel. Cateva mici scapari ale adultilor ii fac pe Kathy si pe Tommy sa isi puna intrebari. O poveste de dragoste, o distopie a unei lumi in care se incearca dovedirea stiintifica a existentei sufletului, o carte dedicata eticii prin incalcarea acesteia, o carte a spalatului pe creier in mod sistematic, o carte care sangereaza mila, compasiune si teroare, tocmai prin calmul si inocenta naratiunii care pune in balanta serenitatea castigata in urma traumei cu posibilitatea lipsei sufletului naratoarei. Un roman deosebit la care revin toamna, cand ma cuprinde melancolia. Ishigura este un geniu care a intors pe dos SF-ul si distopia, dandu-i un aer nou. Tristetea si acceptarea sunt centrul in jurul carora graviteaza intreg romanul. O poveste deosebita, o recomand cu mare drag.

2020-10-01 08:59:57

0

Viata ca o teapa - Alan H. Cohen

Viata ca o teapa - Alan H. Cohen

O carte pe care am citit-o acum cativa ani buni si pe care abia astept sa o recitesc, in noua editie. Viata ca o teapaa este o carte despre cum te poti creste singur si te ajuta cu metode foarte eficiente in acest sens. De un umor aparte, Alan H. Cohen face din lectura acestei carti un adevarat deliciu. Este ideala pentru diminetile de weekend, cand vrei sa te incarci pozitiv. Perfecta langa o cafea tare.

2020-08-14 03:09:15

0

Pride and Prejudice. Mandrie si prejudecata + CD - Jane Austen

Un clasic. Imi place foarte mult ca am putut citi si in romana si in engleza romanul "Mandrie si prejudecata". Jane Austen te incanta cu un simt al umorului atat de fin...cu atat de multa substanta la fiecare fraza... O lectura la care revin anual, fiindca de fiecare data Elizabeth Bennet imi arata o noua fata, o noua perspectiva.

2020-08-06 08:54:14

0

Gripa spaniola din 1918 - Laura Spinney

Gripa spaniola din 1918 - Laura Spinney

O carte foarte interesanta si ingrijorator de actuala. Este pe de o parte linistitor si pe cealalta infricosator cat de putin se schimba umanitatea. Globalizarea, cu toate beneficiile ei, ne face vulnerabili in fata unor inamici invizibili si virali. Este o carte care merita a fi citita pentru un plus de perspectiva. Aceleasi masuri luate pentru 'The Black Death' si mai apoi pentru 'Gripa spaniola', care, culmea, nu a pornit din Spania, ci din SUA, trebuie luate si acum. Si cu toate ca stiinta a avansat inimaginabil si ca educatia ar fi trebuit sa fie la un nivel mult mai ridicat decat era la inceputul secolului trecut, reusim sa ne confruntam cu neintelegere atunci cand vine vorba despre carantinare, purtare de masca si igiena. O recomand.

2020-08-04 09:54:14

0

Hotul de carti - Markus Zusak

Hotul de carti - Markus Zusak

Adaptarea acestei carti este motivul pentru care am citit-o si nu am fost dezamagita. Un roman induiosator si foarte puternic, despre copilarie, in cele mai nefaste imprejurari. O voi reciti cu drag si o recomand ca lectura pentru seri ploioase.

2020-07-29 10:57:30

0

Cinci saptamani in balon - Jules Verne

Cinci saptamani in balon - Jules Verne

*****

2020-06-19 10:17:41

0

Fram ursul polar - Cezar Petrescu

Fram ursul polar - Cezar Petrescu

"Miss Ellian, cu cei doisprezece tigri de Bengal, insemna altceva.
Dovedea ce poate face o femeie, cu privirea ei si cu un bici, din cele mai crude fiare ale padurilor asiatice. Tinea toata lumea incordata. Dupa ce tigrii plecau, in multime trecea o destindere. Respirau usurati.

2020-06-19 10:17:41

0

Ghid de conversatie roman-francez - Monica Vizonie

*****

2020-06-19 10:17:41

0

Proiectul Rosie - Graeme Simsion

Proiectul Rosie - Graeme Simsion

Un roman delicios si suav. Inocenta lui Don si comicul care se naste din modul in care interpreteaza el situatiile sociale si lumea din jur, in general, fac din aceasta carte o experienta duioasa si aducatoare de stare de bine.
Umorul este un liant catre felul deosebit in care gandeste Don Tillman. Normalul este pus sub semnul intrebarii. Conduitele noastre sociale atat de naturale pentru multi sunt si ele supuse indoielii. Eu am ras, am ras foarte mult si am plans.
Consider ca este o carte gandita pentru a fi ecranizata, lucru care nu ii ia din valoarea literara, ci dimpotriva, ii confera o dimensiune noua.
Imi place foarte mult "Proiectul Rosie" in special pentru puterea pe care o detine in ceea ce priveste toleranta. Cu totii ne simtim uneori neadecvati social, cred eu, iar Don ne ajuta nu doar sa privim dincolo de cortina atunci cand vine vorba despre sindromul Asberger, ci si sa ne acceptam micile ciudatenii care ne fac unici.
O recomand oricui doreste sa afle cat de eliberator este sa te "dezbraci" de strictetea unui program strict sau sa descoperi ca persoana ideala pentru tine s-ar putea sa nu se incadreze in ideea ta de "partener perfect". Abia astept sa o recitesc, pentru a o savura cum se cuvine, fara emotia descoperirii deznodamantului.

2020-02-27 02:00:06

0

Maitreyi - Mircea Eliade

Maitreyi - Mircea Eliade

Cartea preferata a adolescentei mele. Ma bucur foarte mult ca a fost in programa din liceu. Consider ca inca avem de invatat despre toleranta si aprecierea frumosului, mai ales atunci cand vine in forme deosebite, care nu se incadreaza in "normele" frumusetii comune. Un roman pe care planuiesc sa il recitesc. O lectura care ar fi frumos de parcurs in adolescenta, chiar daca suferim de reticenta de a citi din placere pentru scoala. Faptul ca este bazat pe o poveste reala ii adauga greutate, dar si duiosie. Un roman initiatic delicios. Il recomand cu mare drag. Vei descoperi ca frumusetea vine din curiozitate, inteligenta si mai ales diferente.

2020-02-19 10:36:20

0

Ceai Green Gojiberry 50 gr - Tea Garden

Ceai Green Gojiberry 50 gr - Tea Garden

A fost delicios! Foarte aromat, a mers perfect langa cartea "2001: Odiseea spatiala" a lui Arthur C. Clarke :D

2020-02-18 02:21:14

0

In umbra pasilor tai - Vitali Cipileaga

In umbra pasilor tai - Vitali Cipileaga

O carte destul de slabuta. S-a simtit putin ca autorul s-a chinuit sa scrie asa incat sa il crezi ca a pasit pe strazile din Bucuresti, lucru care pe mine m-a scos putin din atmosfera cartii. Nu m-a impresionat in mod deosebit prin stil, scriitura sau intriga. Probabil este o carte care este mai potrivita pentru adolescenti. Sunt curioasa, in schimb, sa citesc un viitor roman al lui Cipileaga in 30, poate 40 de ani. Sunt curioasa daca i se dezvolta scrisul. O recomand celor foarte tineri, care doresc o lectura usoara, de vara.

2020-02-18 02:06:14

0

Knulp. Demian - Hermann Hesse

Knulp. Demian - Hermann Hesse

O carte "slow-paced", care te indeamna la introspectie. Mi-a placut foarte mult.

2020-01-27 10:43:15

1

Frankenstein - Mary Shelley

Frankenstein - Mary Shelley

Romanul este un clasic. Revin la el periodic, fiindca raman mereu impresionata de stilul in care Shelley face portretul unui monstru bantuit de moarte. O carte desavarsita, pe care o citesc mereu cu drag si strangere de inima.

2020-01-27 10:43:15

2

Frankenstein sau Prometeul modern - Mary Shelley, David Plunkert

"Frankenstein" ramane una dintre cartile mele preferate. Este considerata prima carte SF din istoria literaturii, asa ca merita citita de toti fanii acestui gen. Romanul studiaza umanitatea si monstruozitatea, nebunia si scanteia constiintei de sine. Acest volum este unul in ton cu intunecimea mintii doctorului Frankenstein. O recomand cu drag, este o carte superba, care merita citita si recitita.

2020-01-27 10:28:15

1

La rascruce de vanturi - Emily Bronte

La rascruce de vanturi - Emily Bronte

O carte despre discriminare, dragoste si prejudecata, o carte care m-a facut sa iubesc frumusetea tristetii. Merita citita in serile friguroase de toamna. Bronte te face sa te indragostesti de personajele ei, sa suferi si sa te bucuri asemenea lor.

2019-12-19 11:57:16

3

Growth Hacker in marketing - Ryan Holiday

Interesanta. Daca vii din era marketingului clasic, unde bugetele mari se cheltuiau pe reclame TV si panouri bilboard, "Growth hacker in marketing" este cartea care te va ajuta sa te adaptezi la era digitala a marketingului. Dropbox si Airbnb sunt dati ca exemple de growth hacker thinking, colosi care au reusit sa se adapteze si sa devina virali, chiar la inceputurile marketingului online. Daca deja lucrezi in ecommerce, nu stiu daca vei afla ceva nou, dar cred ca aceasta carte te va ajuta la impamantenirea unui mod de gandire aparte. Vei privi produsul tau ca ceva ce are potential in a deveni viral, la ceva ce poate fi ravnit de un numar mare de oameni. Merita citita. Contine o bucatica de istorie din aceasta nisa care se dezvolta cu o viteza uimitoare.

2019-12-19 11:42:16

1

Ajuta-ma sa nu dispar - Petronela Rotar

Ajuta-ma sa nu dispar - Petronela Rotar

O carte care initial m-a infuriat. O alta carte despre o femeie care se incurca cu un barbat insurat, o alta poveste de dragoste neimplinita, sau care transcende normele societatii. Pana la final, in schimb, am reusit sa vad in ea altceva. Este vorba despre trei tipuri de oameni ce te pot rani. Primul esti tu insuti, care iei decizii despre care stii ca nu sunt in folosul tau. Al doilea este tipul de om care te atrage catre el, care te face sa il iubesti, care nu iti spune ca te iubeste, dar te face sa ai nevoie de el..te avertizeaza ca te va parasi, fara sa te lase sa crezi acest lucru. Al treilea tip de om este cel care iti promite totul, iti declara urland ca te adora, se jura ca e al tau, se jura ca esti a lui. Pana la urma, "Ajuta-ma sa nu dispar" este un strigat de ajutor, un portret al unui om care vrea doar sa fie iubit, caruia ii e foame de iubire...si care gustand din aceasta, revine cu greu la o viata lipsita de aceasta aroma. O carte care merita citita. Te descoperi in ea...si ii descoperi pe cei flamanzi ca tine in paginile sale. O recomand, pentru seri de introspectie.

2019-12-17 11:57:15

5

Imparatul mustelor - William Golding

Imparatul mustelor - William Golding

Un "must read" pentru orice varsta.
Golding se "foloseste" nemilos de naivitatea cititorului, ajungand lin la concluziile dorite.
O carte despre inocenta copiilor si a omului in general, despre consecintele ruperii de societate si a abolirii regulilor.
Premisa este una care intriga, cam cat de mult rau ar putea face o "utopie" necontrolata, castigata imprevizibil.
Maiestria cu care este scrisa, o ridica, fara indoiala, la nivel de clasic.
O carte pe care o recomand cu drag, "Lord of the flies" merita citita si recitita, oricand.

2019-06-14 09:16:00

2

O mie noua sute optzeci si patru - George Orwell

O carte pe care nu ai voie sa o ratezi. "O mie noua sute optzeci si patru" a lui Orwell este, poate, cea mai infricosatoare distopie pusa vreodata pe hartie.
Cartea te ajuta sa intelegi cat de fina este linia dintre libertate si zombificare sociala, dintre constiinta de sine si pierderea identitatii, dintre spalarea pe creier si liberul arbitru.
Deloc comoda, aceasta carte ramane esentiala in incercarea de a intelege natura umana.
O recomand pentru a intelege cat de privilegiati suntem...

2019-06-13 11:45:02

4

Ferma animalelor ed.2018 - George Orwell

"Ferma animalelor" a lui Orwell este foarte usor de citit. Cu toate astea, nu este o carte usoara. Folosirea animalelor de ferma ca arhetipuri si limbajul simplu nu fac decat sa ajute in intelegerea rapida si eficienta a mesajului. Iar mesajul, este unul puternic si extrem de important.
O recomand fiindca este o carte care m-a ajutat sa vad atat istoria cat si societatea din perspective noi.

2019-06-13 11:44:21

1