Membru din 16/01/2021

2

30

de comentarii

Cazemata - Tudor Ganea

Cazemata - Tudor Ganea

Iar aici ajungem la „vraja“, dar și la „vrăjeala“ cu care Tudor Ganea îi prinde în mrejele sale pe cititori. Acțiunea romanului are loc în zona Constanța, în jurul unei cazemate construite de nemți în cel de-al doilea război mondial. Nu e de mirare, deoarece autorul este de profesie arhitect. Înăuntrul și în jurul acestui topos literar se desfășoară acțiunea structurată pe tramă polițistă, cu magice incursiuni în trecutul locurilor și al oamenilor trăitori acolo, îndeobște pescari.

2021-03-04 06:00:01

0

Blandetea noptii - F. Scott Fitzgerald

Blandetea noptii - F. Scott Fitzgerald

Dincolo de povestea de dragoste, pe care eu o văd ca aparţinând unui plan secund, cartea urmăreşte destinul unui personaj extraordinar: Dick Diver. Mai precis decăderea lui, în paralel cu decăderea unei epoci. Structurat în trei părţi foarte bine gândite, romanul zugrăveşte, de asemenea, o frescă a modului de viaţă al aşa-zisei înalte societăţi din perioada interbelică (aflat în profund contrast cu modul de viaţă al marii majorităţi) şi a schimbărilor ce s-au produs în mentalul colectiv după tragedia Primului Război Mondial.

2021-02-12 06:00:01

0

Noi - Evgheni Zamiatin

Noi - Evgheni Zamiatin

Addy este frumoasa adormită. Inițial, personalitatea sa demonstrează multă nesiguranță de sine, în pofida aspectului fizic cuceritor, fata complăcându-se în rolul de pițipoancă naivă, mânuită de un iubit-păpușar charismatic.
O ajută să se redescopere și să se reinventeze sora ei, care-i stă alături după dezastrul provocat de moartea lui Simon și tornada de revelații periculoase ce i-a urmat, până la nivelul în care ajunge ea un sprijin pentru toți ceilalți.
La Addy observăm cea mai spectaculoasă evoluție, pe parcursul încercărilor prin care trec cei patru bănuiți de asasinat.

2021-02-08 03:00:02

0

Fantoma din moara - Doina Rusti

Fantoma din moara - Doina Rusti

Personajele sunt numeroase, multe dintre ele au un destin bizar, dar cel mai interesant personaj este Adela. Este o carte care punctează foarte bine imaginea comunismului și mai ales lupta sătenilor pentru supraviețuire. Au fost și elemente ale cărții care stârnesc hazul, cum ar fi dorința aprigă de a găsi ciocolată cu rom sau eugenii, care în plin comunism nu se prea găseau. Mi-a plăcut foarte mult cartea și vreau să o recomand celor care vor să cunoască o autoare ce scrie frumos, detaliat și minunat. Aș pune această carte în top cele mai bune cărți ale acestui an.

2021-01-19 03:57:52

0

1Q84 Vol.3 - Haruki Murakami

1Q84 Vol.3 - Haruki Murakami

„1Q84” a fost publicată ca trilogie, poate deveni enervant de repetitivă când o citești ca pe un singur volum. Eu am o memorie destul de proastă, dar chiar și așa e enervant să văd cum Tengo își rememorează pas cu pas acțiunile din urmă cu o lună, fără să adauge niciun detaliu sau gând nou la ele. Poate că cei de la Polirom au avut mai multă dreptate să publice trilogia separat, pentru că altfel o ierți când vezi rezumatul a ceea ce ai citit acum 2 zile.

2021-01-16 07:00:01

0

Onoare - Elif Shafak