Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Aplica LIB20FLORIDEMAI

pentru-20% la ORICE*!

Carti / Jocuri/ English BOOKS/ Accesorii

Comanda acum!

O lume intreaga din farame Vol.3

De (autor): Liana Tugearu

0
(0 review-uri)
O lume intreaga din farame Vol.3 - Liana Tugearu
Rasfoieste

O lume intreaga din farame Vol.3

De (autor): Liana Tugearu

0
(0 review-uri)
    „Imi aduc aminte cu admiratie de interpretarile lui Ioan in roluri care au necesitat executii tehnice si artistice foarte dificile si diferite ca stil interpretativ, pe care Ioan le interpreta cu umor si cu o usurinta exceptionala - Bufonul din Lacul Lebedelor, intoarcerea din adancuri, Mandarinul Miraculos -, ca sa amintesc numai cateva din succesele sale briliante. L-am admirat, de asemenea, si in calitate de coregraf, unde talentul sau interpretativ si imaginativ s-au combinat oferind artei dansului piese memorabile. si amintesc aici duetul din Anna Karenina. Fiecare dintre noi a avut parte de satisfactii deosebite in cariera, si, cum in viata apar si situatii neasteptate, ne-am reintalnit la New York, unde Ioan era in turneu cu compania lui Oleg Danovski, iar eu aveam un contract personal. A fost pe atunci o ocazie unica sa ne revedem. In Ioan am vazut intotdeauna un talent impresionant, un artist desavarsit, dedicat total artei dansului, dar si un om deosebit, un coleg de scena pe care intotdeauna l-am admirat.” (Sergiu Stefanski)
    Fragment din volum:

   “Confluente
 
    La Muzeul de Arta al R.S.R. functioneaza de catva timp un foarte interesant studio de dans modern — singurul de acest fel din tara, din cate stim: Artele Plastice si Dansul. O idee, nu mai e nevoie sa o spun, originala si atragatoare. Unul din programele prezentate a reliefat cu prisosinta acest lucru, propunandu-si o arie de investigatie si, pe baza ei, o constructie artistica deosebita: dansul reflectat in arta indiana, ca preambul teoretic (o conferinta-eseu, bogat itustrata, semnata de Carmen Brad) al unor Confluente de gand si ritm. Fragmente semnificative din Upanishade (Katha si Brhadaranyaha Upanishad), imnuri vechi inchinate zeului Shiva, aforisme de Constantin Brancusi si celebre inrauriri ale gandirii indiene observabile la Eminescu (Luceafarul), toate precedate de o ilustrare a poeziei Primavara de Lucian Blaga (din ciclul Vara de noiembrie, in Poezii, 1962) si-au reunit posibilele sugestii (confluente) intr-un frumos recital Ioan Tugearu. La o varsta cand pentru multi baterini scena a devenit o amintire, Ioan Tugearu dovedeste o impresionanta vitalitate artistica, incantand prin maiestria-i binecunoscuta. Se adauga acum maturitatea, experienta, aptitudinile — probate — pentru montarea coregrafica si regie. De la versurile lui Lucian Blaga, pe un text muzical plin de originalitate, care ar merita o analiza mai ampla (Toaca de Ion Maxim), am urmarit un dans ce vizualiza, in consens, ritmul anotimpurilor si corespondentele lor sufletesti (Ioan Tugearu, Mihai Tugearu, Razvan Marinescu). Toate celelalte momente au folosit muzica traditionala indiana, minunat orchestrata si interpretata de Ravi Shankar, Shakti de John Mc Laughlin, Raga Madhuwanti, Pramod Kumar. O incantatoare banda muzicala, de altfel, cu orchestratii de o transparenta stranie, folosind din plin, pe langa instrumente traditionale, suflatorii de lemn si percutia. Ele s-au impus indeosebi prin caracterul sculptural, prin spatialitatea formelor, imaginatia miscarii urmarind intotdeauna sa justifice plastic ideea initiala, mai mult sau mai putin sacramentala inchinare celor patru zari, “O ora de iubire” (excelenti aici Mariana Tugearu si Mihai Tugearu), “Unul in doi si doi in unul” si dansul final, sinteza a intregului spectacol, “Cosmosul, creatie a dansului”."
Citeste mai mult

50.00Lei

50.00Lei

Primesti 50 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

    „Imi aduc aminte cu admiratie de interpretarile lui Ioan in roluri care au necesitat executii tehnice si artistice foarte dificile si diferite ca stil interpretativ, pe care Ioan le interpreta cu umor si cu o usurinta exceptionala - Bufonul din Lacul Lebedelor, intoarcerea din adancuri, Mandarinul Miraculos -, ca sa amintesc numai cateva din succesele sale briliante. L-am admirat, de asemenea, si in calitate de coregraf, unde talentul sau interpretativ si imaginativ s-au combinat oferind artei dansului piese memorabile. si amintesc aici duetul din Anna Karenina. Fiecare dintre noi a avut parte de satisfactii deosebite in cariera, si, cum in viata apar si situatii neasteptate, ne-am reintalnit la New York, unde Ioan era in turneu cu compania lui Oleg Danovski, iar eu aveam un contract personal. A fost pe atunci o ocazie unica sa ne revedem. In Ioan am vazut intotdeauna un talent impresionant, un artist desavarsit, dedicat total artei dansului, dar si un om deosebit, un coleg de scena pe care intotdeauna l-am admirat.” (Sergiu Stefanski)
    Fragment din volum:

   “Confluente
 
    La Muzeul de Arta al R.S.R. functioneaza de catva timp un foarte interesant studio de dans modern — singurul de acest fel din tara, din cate stim: Artele Plastice si Dansul. O idee, nu mai e nevoie sa o spun, originala si atragatoare. Unul din programele prezentate a reliefat cu prisosinta acest lucru, propunandu-si o arie de investigatie si, pe baza ei, o constructie artistica deosebita: dansul reflectat in arta indiana, ca preambul teoretic (o conferinta-eseu, bogat itustrata, semnata de Carmen Brad) al unor Confluente de gand si ritm. Fragmente semnificative din Upanishade (Katha si Brhadaranyaha Upanishad), imnuri vechi inchinate zeului Shiva, aforisme de Constantin Brancusi si celebre inrauriri ale gandirii indiene observabile la Eminescu (Luceafarul), toate precedate de o ilustrare a poeziei Primavara de Lucian Blaga (din ciclul Vara de noiembrie, in Poezii, 1962) si-au reunit posibilele sugestii (confluente) intr-un frumos recital Ioan Tugearu. La o varsta cand pentru multi baterini scena a devenit o amintire, Ioan Tugearu dovedeste o impresionanta vitalitate artistica, incantand prin maiestria-i binecunoscuta. Se adauga acum maturitatea, experienta, aptitudinile — probate — pentru montarea coregrafica si regie. De la versurile lui Lucian Blaga, pe un text muzical plin de originalitate, care ar merita o analiza mai ampla (Toaca de Ion Maxim), am urmarit un dans ce vizualiza, in consens, ritmul anotimpurilor si corespondentele lor sufletesti (Ioan Tugearu, Mihai Tugearu, Razvan Marinescu). Toate celelalte momente au folosit muzica traditionala indiana, minunat orchestrata si interpretata de Ravi Shankar, Shakti de John Mc Laughlin, Raga Madhuwanti, Pramod Kumar. O incantatoare banda muzicala, de altfel, cu orchestratii de o transparenta stranie, folosind din plin, pe langa instrumente traditionale, suflatorii de lemn si percutia. Ele s-au impus indeosebi prin caracterul sculptural, prin spatialitatea formelor, imaginatia miscarii urmarind intotdeauna sa justifice plastic ideea initiala, mai mult sau mai putin sacramentala inchinare celor patru zari, “O ora de iubire” (excelenti aici Mariana Tugearu si Mihai Tugearu), “Unul in doi si doi in unul” si dansul final, sinteza a intregului spectacol, “Cosmosul, creatie a dansului”."
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one