Mai sunt
00
00
00
00
X
Categorii:
inchide meniul
Card Cadou
EBooks
se incarca
L-V 08:00 - 20:00 0371.781.781

Zilele abandonului - Elena Ferrante

4.5

35  Lei

sau 3500 de puncte. Detalii.

In stoc

Cod: TRE978-606-978-185-2

An aparitie: 2018

Autor: Elena Ferrante

Categoria: Literatura Universala

Editie: Necartonata

Editura: PANDORA

Format: 200 x 130 mm

Nr. pagini: 206

Titlu Original: I giorni dell'abbandono

Traducator: Cerasela Barbone



Adauga in wishlist

Trebuie sa fii logat

Transport Gratuit peste 75 de lei
Puncte de fidelitate
30 de Zile Drept de Retur
 

Candva scriitoare aspiranta, Olga a renuntat la ambitiile ei literare, dedicandu-se casniciei si cresterii copiilor. Cand e parasita de sotul ei, Mario, se refugiaza in propria nefericire si descrie zilele care au urmat plecarii lui ca pe un iad personal. Are treizeci si opt de ani, doi copii si un caine-lup de care trebuie sa aiba grija in continuare, desi i se pare ca viata s-a sfarsit. Treptat, Olga se desprinde dureros de realitate, facand o obsesie din a intelege de ce sotul ei a incetat s-o iubeasca si a lasat-o in urma pentru o femeie mult mai tanara, dupa cincisprezece ani de casnicie.

Furia, ratacirea, dezorientarea, sentimentul de gol, senzatia de sfartecare a familiei si abandonul de sine pun stapanire pe eroina Elenei Ferrante, care, incetul cu incetul, simte ca pierde contactul cu viata reala. In plus, e bantuita de o amintire din copilarie care o aduce in pragul nebuniei – amintirea unei femei care, dupa ce a fost parasita de sot, a hotarat sa-si puna capat zilelor.
 
Bestseller in Italia timp de aproape un an, Zilele abandonului descrie incercarea unei femei parasite de a gasi, dupa luni de furie, indoieli, autocompatimire si disperare, o cale de a-si depasi suferinta si de a-si construi o noua viata.
 
Inca de la aparitia romanului Prietena mea geniala, care deschide Tetralogia Napolitana, faima Elenei Ferrante a crescut enorm, transformandu-se in asa-numita „Febra Ferrante".
Este considerata una dintre autoarele contemporane cele mai convingatoare, o stilista desavarsita, cu o intuitie artistica iesita din comun, care a castigat admiratia mai multor scriitori celebri – Jhumpa Lahiri, Elizabeth Strout, Claire Messud – si a unor critici importanti: James Wood, John Freeman, Eugenia Williamson etc. Dar, fara indoiala, primirea cea mai calduroasa a avut-o din partea cititorilor, care au descoperit o autoare ce vorbeste intr-un stil plin de frumusete si forta despre sentimentul de apartenenta la un loc, despre relatiile umane, dragoste, familie si prietenie.
 
Zilele abandonului a fost ecranizat de Roberto Faenza in 2005, cu Margherita Buy, Luca Zingaretti si Goran Bregovic in rolurile principale, filmul fiind nominalizat la Leul de Aur in cadrul Festivalului de Film de la Venetia.
 
Un roman sobru, fara sentimentalisme, plin de pasaje scrise cu o intensitate ametitoare. Ferrante isi da masura talentului in descrierea obsesiilor ineluctabile care alcatuiesc peisajele noastre mentale. - La Stampa
 
Ferrante descrie in detaliu microcosmosul personal al unei femei abandonate, drumul sinuos catre Acceptare si urmele dureroase ale trecerii timpului. - El Mundo
 
Una dintre cele mai mari scriitoare din Italia ultimilor ani. - Corriere della Sera
 
Nimic din ce citesti despre cartile Elenei Ferrante nu te pregateste pentru ferocitatea scrisului ei. - The New York Times
 
O capodopera! Fascinatia romanului rezida in inteligenta necrutatoare a vocii sale narative. - The Philadelphia Inquirer

Elena Ferrante a mai scris si volumele Tetralogiei Napolitane: Prietena mea geniala, Povestea noului nume, Cei care pleaca si cei ce raman si Povestea fetitei pierdute, romanele Fiica ascunsa si Iubire amara, precum si cartea pentru copii Noaptea pe plaja.
 
Povestea fetitei pierdute a fost nominalizata la Man Booker Prize (2016) si a primit Medalia de Aur pentru fictiune in cadrul Independent Publisher Book Awards (2016).
Prietena mea geniala, primul roman din Tetralogia Napolitana, a fost ecranizat de HBO sub forma unui mini-serial.

Autor recomandat de Vasile Ernu in cadrul proiectului Libris, "Oameni si carti".

Fragment din romanul "Zilele abandonului" de Elena Ferrante

"Insistam sa aflu mai multe cand mobilul, pe care nu stiu de cat timp nu-l pusesem la incarcat, n-a mai dat semne de viata. Am cautat frenetic prin casa incarcatorul, nu l-am gasit. Cu o zi inainte reordonasem fiecare coltisor pentru vizita lui Mario, fara indoiala il varasem intr-un loc sigur de care acum, oricat scotoceam, agitata, peste tot, nu reuseam sa-mi amintesc. Am facut o criza de nervi, Otto a inceput sa latre in mod insuportabil, am aruncat cu mobilul in perete ca sa evit sa-l arunc inspre cainele-lup.
Aparatul s-a spart in doua, bucatile au ajuns pe podea si au scos doua sunete seci, cainele s-a napustit asupra lor, latrand ca si cum ar fi fost vii. Cand m-am linistit, m-am dus la telefonul fix, am ridicat receptorul, am auzit din nou suieratul acela lung, vocile departate. Dar in loc sa inchid, aproape in mod automat, cu un gest obisnuit al degetelor, am format numarul lui Lea. Suieratul s-a intrerupt brusc, tonul a revenit, misterele telefoanelor.
S-a dovedit inutil sa incerc s-o sun inca o data. De-acum trecuse ceva timp si cand prietena mea mi-a raspuns, am simtit ca se chinuia sa fie reticenta. Poate c-o dojenise sotul ei sau ea insasi isi regretase contributia la complicarea unei situatii deja celebru de complicata. Mi-a zis cu o stinghereala afectuoasa ca nu stia altceva. Nu-l vazuse pe Mario de mult si despre iubita lui chiar nu stia nimic, daca era tanara, daca era batrana, daca lucra. Cat despre locuinta lor, piata Brescia era doar un indiciu cu caracter general: putea fi vorba de bulevardul Palermo, strada Teramo, strada Lodi, greu de spus, in toata zona aceea nu erau decat nume de orase. Si, oricum, i se parea destul de neobisnuit ca Mario ajunsese acolo. M-a sfatuit sa renunt, timpul le-ar fi rezolvat pe toate.
Asta nu m-a impiedicat, in aceeasi seara, sa astept sa adoarma copiii pentru ca apoi sa ies cu masina si sa ma invart pana spre ora unu, doua noaptea prin piata Brescia, pe bulevardul Brescia, pe bulevardul Palermo. Am inaintat lent. In zona aceea, unitatea orasului mi s-a parut distrusa - o despicatura larga, marcata de sinele stralucitoare ale tramvaiului, il vatama. Cerul negru, strapuns doar de o macara inalta si eleganta, comprima cladirile joase si lumina bolnavicioasa a stalpilor, ca fundalul implacabil al unui piston in miscare. Cand prelatele albe sau albastre, deschise pe balcoane si fluturate de adierea vantului, se izbeau de farfuriile gri ale antenelor parabolice, se auzeau un fel de pocnituri. Am parcat, m-am plimbat pe strazi cu o indarjire plina de ranchiuna. Speram sa-i intalnesc pe Mario si pe amanta lui. Imi doream. Ma gandeam sa-i pot surprinde cand se dadeau jos din Volkswagenul ei, la intoarcere de la film sau restaurant, veseli asa cum fuseseram el si cu mine cel putin pana cand se nascusera copiii. Dar nimic: un sir de masini goale, pravalii inchise, un betiv ghemuit intr-un ungher. Dupa cateva cladiri restaurate recent veneau constructii paraginite, insulletite de voci straine."

Livrarea se face din stoc din depozitul de carte Libris, in zilele lucratoare. Transportul este gratuit prin curier rapid, oriunde in Romania, pentru orice comanda de minimum 75 de lei. Pentru orice solicitare apelati call center-ul Libris de luni pana vineri intre orele 8-20.

Altii au comandat si...

De acelasi autor

commentarii
Rating general al produsului
4.5 (6 review-uri)

Ai cumparat acest produs? Spune-ti parerea!

Acorda o nota produsului

Review-uri
În comparație cu Prietena mea genială, tetralogia napoletană a prieteniei și maturizării, Zilele abandonului este un glissando către miezul unei crize reale a maturității, o carte despre reconstrucția unei individualități, redefinirea feminității, a intimității și limitelor în cadrul și în afara relației materne.
Sindromul ferrantian al tăierii marginilor revine și aici, personajul se dizolvă, atitudinea sa fiind difuză, în calitate de soție se luptă cu ideea abandonului partenerului, iar ca mamă își recunoaște neputința și teama de a nu le face rău propriilor copii. Imaginea soției părăsite asociată cu imaginea Annei Karenina și întrebările dinaintea aruncării în fața trenului — Unde sunt? Ce fac? De ce? —, o urmăresc și pe Olga după despărțirea de Mario, fiind ipoteza în jurul căreia se construiește un cvasithriller realist-obsesiv despre blocajele și derapajele unei femei de vârstă mijlocie.
severgulea 03/02/2020
Zilele abandonului nu spune, în aparență, o poveste complicată din punct de vedere narativ. Este de fapt o cronică amănunțită, așa cum anunță și titlul, a experienței unei femei italiene părăsită de soț după 15 ani de căsnicie. Detaliul, finețea, profunzimea psihologică a textului, așa cum sunt orchestrate de Elena Ferrante dau o intensitate de neuitat acestei istorii.
Dimensiunea obsesivă a despărțirii, a căutării, reinventării personale și a unui nou orizont este convingător reconstruită mai ales printr-o tehnică a gradației pe care Elena Ferrante o stăpânește foarte bine. Protagonista nu se dă bătută dar, ca un personaj tragic, este învinsă, într-o primă fază de forța spulberătoare a durerii. Dispariția soțului echivalează cu dispariția unei lumi și a unei dimensiuni a protagonistei. Din cauza proportiei acestei pierderi, e necesar ca Olga să traverseze o perioadă de doliu. Iar această experiență a doliului, inevitabilă, este magistral asezata in trepte: de la inflamarea nevrotică, în care anxietatea, disperarea, suspendarea atenției și lacunele memoriei devin tot mai acute și până la decompensare aproape psihotică (există o amintire din copilăria Olgăi, cu o femeie părăsită din vecini care se actualizează și ajunge, amplificată de intensitatea calvarului prezent să se proiecteze personificat în exterior, într-o experiență în care granița dintre real și imaginatie nu mai e deloc clară).
Suferința protagonistei aproape ca devine un personaj autonom al romanului, cu multiple fețe și multiple pârghii de modelare a realității, o forță care pare să contamineze și să îndoaie nediscriminatoriu totul în jurul ei (la un moment dat chiar Olga își pune problema dacă nu cumva împrăștie în jurul ei sporii toxici ai interiorului suferind). Privit din acest unghi, romanul Elenei Ferrante este o poveste în care suferința capătă reliefuri plastice, sufocante, își întinde brațele dintre pagini și cuprinde cititorii într-o îmbrățișare intimă pe care puține lecturi o pot livra

sorescu1 05/29/2020
Candva scriitoare aspiranta, Olga a renuntat la ambitiile ei literare, dedicandu-se casniciei si cresterii copiilor. Cand e parasita de sotul ei, Mario, se refugiaza in propria nefericire si descrie zilele care au urmat plecarii lui

Dobai Ela 05/16/2020
Inca de la aparitia romanului Prietena mea geniala, care deschide Tetralogia Napolitana, faima Elenei Ferrante a crescut enorm, transformandu-se in asa-numita „Febra Ferrante".

Elena Ferrante este una dintre cele mai bune scriitoare italiene contemporane, iar identitatea ei rămâne încă secretă. Deși un jurnalist a făcut o adevărată obsesie din a o demasca, misterul încă îi învăluie identitatea. Parca a fost si ecranizat cam prin 2005, inca nu am vazut filmul, si totusi Tetralogia napoletană e super, parerea mea.
”Ea se dedică cu toată pasiunea familiei sale și trece cu răbdare peste momentele de rătăcire ale soțului ei.” Recomand cu drag.

sus
Feedback Wishlist